dimecres, 21 de març del 2007

Excursió a Mata-redona

A les 8:00 del matí vam sortir en direcció la Ràpita. Quan vam arribar el conductor de l’autocar ens va deixar a un lloc on hi havia unes quantes taules i dos o tres rostidores. Allí l’Elena i el Pere ens van repartir un quadern a cadascú. El quadern tenia com una carpeta verda i dintre anaven totes les preguntes.
Quan vam arrencar anàvem per un camí d’asfalt molt ample i vam fer cap a una placeta de terra i envoltada de tanques fetes de fusta.
A la plaça vam fer la primera fitxa, després el camí que venia a continuació era molt més estret. Quan vam arribar a un lloc que es deia la Font del Burgar. Allí vam esmorzar i vam fer la segona fitxa . L’Elena ens va explicar el que era un forn de calç, que per cert allí mateix n’hi havia un.
Després vam empendre camí cap al Mas de Mata-redona però entre la Font del Burgar i el Mas de Mata-redona hi havia unes quantes mones de pasqua, el meu amic Ximo en va fotografiar una amb el mòbil i se la va posar com a fons de pantalla i els meus companys i jo ens vam fartar de riure.
Al Mas vam fer la tercera fitxa.
A continuació vam pujar a dalt de tot i allí vaig veure la Punta de la Banya igualeta que a un mapa de Catalunya,va ser el paisatge més bonic de tota la meva vida.

A dalt de la muntanya vam dinar i Gemma va trobar una navaja, la vam portar als mestres amb l’ajut d’un tros de paper.

Després de dinar em vaig quedar sense aigua i sort d’alguns companys vaig resistir la baixada. A les 4:00 de la tarda vam fer la quarta fitxa i l’última la vam deixar per fer-la a classe.
M’ho vaig passar genial llevat que vaig que vaig patir una mica de set.



JAUME SOLÀ SERRA